Praizvedba spektakularne bh. opere ‘Tvrtko, kralj bosanski’ 29. novembra

3 Min Read

Opera „Tvrtko, kralj bosanski“ rađena je prema romanu „Ljetopis o kralju Tvrtku“ pisca Jasmina Imamovića, za koju libreto potpisuje Muamer Kodrić.

U predstavi učestvuju solisti i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, Balet Narodnog pozorišta Sarajevo, Sarajevska filharmonija, te članovi KUD “Proleter”.

„Libreto je nastajao po motivima romana Jasmina Imamovića “Ljetopis o kralju Tvrtku”, kojeg je valjalo prilagoditi opernom izrazu, pa stoga i u stalnoj saradnji sa kompozitorom, koji je imao sasvim jasnu viziju buduće opere, koju je još samo valjalo “raspjevati”. Govoreći o Tvrtku, željeli smo donijeti ponešto od mirisa iskonske Bosne i njezinih neprolaznih, a sve više zanemarenih vrijednosti te pružiti uvida u životne drame i lomove jednog od najznačajnijih vladara u historiji Južnih Slavena. Koliko smo u toj nakani uspjeli sudit će, naravno, publika i vrijeme.“ – zapisao je libretista Muamer Kodrić.

Koreografkinja je Mojca Majcen, scenograf Slaven Raos, kostimograf Mladen Radovniković. Dizajn svjetla potpisuje Moamer Šaković, a video dizajn Dino Hujić. Šef hora Opere je Danijel Žontar.

„Opera Tvrtko, kralj bosanski nastala je na razmeđu i u okvirima različitih krajnosti – kao nastojanje da i naša muzička umjetnička praksa konačno ostvari ono što je davno ostvareno u drugim sredinama, ali da istovremeno takvo što ne bude suštinski zakašnjelo i anahrono.

U kompozitorskom smislu, ispred mene kao autora je bio veliki broj izazova – jako veliki broj glavnih i epizodnih uloga koje korespondiraju jedna s drugom, skoro kroz cijelo trajanje djela; muzičko “oslikavanje” srednjeg vijeka gdje je često moralo biti prisutno odsustvo klasičnog dursko-molskog tonalitetnog odnosa, česta upotreba modusa i proširenog tonaliteta sa čestim promjenama tonalnog centra kao osnove tematskog izraza uz mnoštvo korištenja udaljenih harmonija kao elementa koji potencira i “kolorizira” dramsku radnju na sceni.Ono što želim da naglasim i podijelim sa našom publikom jeste činjenica da ovo djelo posvećujem svom rahmetli ocu – Faruku Jažiću, iz svoje vječne sinovske ljubavi i sa željom da njemu u spomen i čast ovo djelo ostaje da živi i traje.“ – izjavio je kompozitor Ammar Jažić. 

U naslovnoj ulozi Tvrtka slušat ćemo solistu Opere NPS Ivana Šarića, Grubaču, Tvrtkovu nevjenčanu suprugu igraju Amila Ravkić / Adelisa Saračević, u ulozi kneginje Jelene, Tvrtkove majku slušat ćemo Katarinu Kikić-Marić, dok će Doroteju, kraljicu bosansku utjeloviti Hana Salihović. Amir Saračević igrat će ulogu Vuka Tvrtkovog brata, dok će Ileš Bečei utjeloviti Vuka Dabišića, plemića, zavjerenika protiv Tvrtka.

Ulaznice za izvedbu 30. novembra mogu se kupiti putem zvanične web stranice Narodnog pozorišta Sarajevo ili platforme www.karter.ba, te direktno na blagajni Narodnog pozorišta.

Predstava se radi u saradnji sa Bošnjačkom zajednicom kulture i Ministarstvom kulture i sporta Kantona Sarajevo, te uz podršku Turističke zajednice Kantona Sarajevo.

(Vijesti.ba)

x
Share This Article