“Zavisno od djeteta. Neki učenik može napredovati dosta brže, neki dosta sporije. Zavisi to i od roditelja koji moraju uključiti u taj proces razvoja djeteta. Svi moramo biti u koordinaciji, nastavnici, asistenti”-objašnjava Muharemović.
U Tuzlanskom kantonu trenutno ima 240 asistenata, ali taj broj varira. U nedostatku zainteresovanih pedagoga i psihologa, u obrazovanje su uvedene nove struke, odnosno, srednja stručna sprema, društvenog smjera jer je povećana potreba za asistentima.
“Asistenti su donijeli novi kvalitet u obrazovanju učenika sa poteškoćama u razvoju. Da je to tako, govori činjenica da imamo povećan broj asistenata za 20 % u osnovnim i 30 % u srednjim školama u odnosu na prošlu godinu. To znači da roditelji vjeruju da će asistenti učiniti kvalitetnije obrazovanje njihovoj djeci”- mišljenja je Ahmed Omerović, ministar obrazovanja TK.
To posebno rješava problem škola u ruralnim mjestima gdje niko nije želio raditi posao posao asistenta djeci sa teškoćama u razvoju.
“Asistenti su nam jako bitni resursi unutar škola, ako govorimo o inkluziji. Kroz kontinuirane edukacije asistenata, mogu se jačati njihove kompetencije. Naime, na ternenu imamo toliko različitih izazova sa kojima se susreću i nastavnici i uprave škola i zbog toga je značajna ova edukacija”- naglašava Edina Malkić, direktorica Međunarodnog udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla.
Roditelji koji su uključeni u cijeli proces, imaju određen primjedbe, jer smatraju da asistenti ne rade samo svoj posao, nego i posao nastavnika, defektologa…
“Najveći teret pao je na pleća asistenata u nastavi. Mi smatramo da tako ne treba biti. Posao asistenta je podrška, posao nastavnika je da obrazuje dijete, posao defektologa je da to sve obrazuje i radi taj stručni dio posla sa djecom”- riječi su Vahidina Nurikića, roditelja i predsjednika UG „Imam pravo“.
Ako se dogodi problem, reaguje Pedagoški zavod, tvrde iz ove institucije.
“U zadnja dva mjeseca smo imali osam intervencija gdje smo išli u škole u Tinji, Tojšićima, Čeliću, itd. Na taj način to prevazilazimo tako, dajemo stručnu pomoć dok ovaj naš sistemski dio posla ne zaživi u pravoj formi”- izjavio je Izet Nuhanović, direktor Pedagoškog zavoda TK.
Dvodnevna edukacija za 65 asistenata iz TK je počale adanas, a u januaru će biti druga edukacija za asistente kako bi što bolje i uspješne savladili izazove i pomogli učenicima koji ne mogu samostalno pratiti nastavni proces.
(Vijesti.ba)