Nakon pritužbe konkurenta, Komisija je početkom 2022. godine pokrenula detaljnu istragu o državnoj podršci DB Cargu.
Bruxelles je provjeravao ugovore Deutsche Bahna i DB Carga o prijenosu dobiti i gubitka na neograničeno vrijeme, čime je Deutsche Bahnu bilo omogućeno pokriće gubitaka firme-kćeri za prijevoz tereta od 2012. godine.
Istraga Komisije također se proširila na usluge Deutsche Bahna DB Cargu po povoljnim cijenama i potencijalno povoljnim uvjetima finansiranja kod internih zajmova.
Pod lupu Bruxellesa bile su i odredbe o isplati plata zaposlenicima DB Carga koji su prethodno radili u Deutsche Bundesbahnu, bivšoj nacionalnoj željezničkoj kompaniji.
Komisija je utvrdila da ugovor o prijenosu dobiti i gubitka predstavlja državnu pomoć. Taj je ugovor raskinut i prestaje važiti od 1. januara, utvrdili su u Bruxellesu.
Analiza je pokazala i da država finansijskom podrškom nije utjecala na interne financijske aranžmane i da su krediti DB Cargu zapravo bili “transakcije u okviru uobičajenog, svakodnevnog poslovanja”.
Plan restrukturiranja DB Carga uključuje paket mjera koje bi trebale smanjiti troškove i obujam poslovanja i garantovati dugoročnu održivost firme do kraja 2026. godine.
Država će prodajom poslovanja i imovine DB Carga “ublažiti” negativan utjecaj pomoći na poslovanje”, smatraju u Komisiji, istaknuvši i da su pri odluci uzeli u obzir činjenicu da je željeznica “neophodna alternativa” cestovnom saobraćaju.
(Vijesti.ba)