Kako METRO uz pomoć GS1 standarda digitalizira lanac snabdijevanja?

5 Min Read

Digitalna transformacija maloprodaje više nije pitanje budućnosti – ona se dešava upravo sada. I dok mnogi još razmišljaju kako da odgovore na nove izazove u lancu snabdijevanja, kompanije poput METRO AG već testiraju i primjenjuju rješenja koja postaju standard.

Ova globalna veleprodajna grupacija, sa sjedištem u Njemačkoj i prisustvom u više od 30 zemalja, transformiše svoje poslovanje kroz saradnju sa GS1 – globalnom organizacijom za standardizaciju. Fokus je na 2D kodovima, tačnije GS1 DataMatrix-u, i razvoju snažnih EDI sistema (Electronic Data Interchange) koji zajedno donose novu dimenziju efikasnosti, transparentnosti i iskustva kupaca.

Na 9. GS1 Konferenciji u Sarajevu, iskustvo METRO-a predstaviće Jasminka Džebić, Senior Department Manager za EDI procese i poslovni razvoj. U ovom intervjuu otkriva samo djelić onoga što će publika moći čuti uživo.

1. GS1 DataMatrix (2D kod) je centralna tema Vaše prezentacije. Zašto je METRO odlučio da implementira ovaj standard?

- OGLAS -

Jasminka Džebić: Zato što vjerujemo da je budućnost veleprodaje, a i maloprodaje – digitalna. GS1 DataMatrix nam omogućava da „čitamo“ više o svakom proizvodu u jednom skenu – od roka trajanja do broja serije – i tako drastično poboljšamo i korisničko iskustvo i procese u pozadini. Kroz partnerstvo s GS1, ovaj proces postaje siguran, skalabilan i kompatibilan globalno.

2. Kako je izgledala implementacija 2D kodova i EDI rješenja u METRO-u i šta biste posebno izdvojili iz tog procesa?

Jasminka Džebić: Rekla bih da je najveća vrijednost bila u tome što nismo išli „sami“. U GS1 i EDITEL-u smo imali strateškog partnera, a svi naši interni timovi – od operacija do marketinga – bili su uključeni. Pored toga, veliki iskorak postigli smo kroz jačanje EDI sistema koji omogućavaju automatsku razmjenu podataka sa dobavljačima, a i kupaca – od narudžbi do faktura. To nas čini bržima, preciznijima i otpornijima na greške i u skladu s EU uredbama o informiranju potrošača o hrani.

3. Šta GS1 DataMatrix i EDI tehnologije mijenjaju u svakodnevnom poslovanju?

Jasminka Džebić: Prije svega, uvode preciznost i pouzdanost. Skeniranje je brže, tačnije, čak i kada je ambalaža oštećena. EDI nam omogućava da transakcije budu automatske, bez manuelnog unosa – što znači manje grešaka, manje papira i više fokusa na ključne zadatke. Sve to zajedno čini METRO efikasnijim i spremnim za budućnost.

4. Možete li podijeliti neki konkretan primjer iz METRO prakse koji ćete spomenuti i na konferenciji?

Jasminka Džebić: Ne bih otkrivala previše unaprijed, ali mogu reći da ćemo prikazati kako je korištenje 2D kodova u kategoriji svježih proizvoda – gdje su greške najskuplje – značajno poboljšalo preciznost i brzinu. I to uz vrlo jasne metrike. Takođe, pokazaćemo kako automatizovani EDI tokovi doprinose boljoj saradnji sa dobavljačima i većoj agilnosti u lancu snabdijevanja.

5. Šta biste poručili trgovinskim lancima i distributivnim centrima u BiH koji razmatraju ovakvu transformaciju?

Jasminka Džebić: Ne čekajte da vas zakoni natjeraju – preduzmite inicijativu sada. Partnerstvo s GS1 i standardi koje nude nisu trošak, već investicija u održivost, konkurentnost i budućnost poslovanja. Ko prvi krene – ima prednost. A sve počinje od dobrih podataka i pravih alata za njihovu razmjenu.

6. Da li METRO razmatra ulazak na tržište Bosne i Hercegovine?

Jasminka Džebić: Trenutno METRO nije direktno prisutan u BiH, ali kao kompanija koja kontinuirano prati tržišne trendove, analiziramo potencijale i potrebe regiona. BiH je tržište koje posmatramo, naročito u kontekstu digitalne transformacije i prilika koje se otvaraju kroz standardizaciju, održivost i modernizaciju veleprodaje. U tom smislu, svaki vid saradnje i razmjene iskustava kroz događaje poput GS1 Konferencije izuzetno su nam važni.

Zaključak:

U svom izlaganju na 9. GS1 Konferenciji, Jasminka Džebić će otkriti kako METRO kao globalni lanac razmišlja i unapređuje svoje poslovanje s međunarodnim standardima GS1, šta znači implementirati 2D kodove i EDI sisteme u praksi, i kakve rezultate to donosi – mjerljive, konkretne i korisnički orijentisane.

Vidimo se 29. maja 2025. u Sarajevu na 9.GS1 Konferenciji – 30 GODINA LIDERSVA U INOVACIJAMA I DIGITALNOJ TRANSFORMACIJI.

(Vijesti.ba)

Share This Article