Proces integracije komunalnih preduzeća u Gradu na Neretvi trajao je od 2006. godine, a zbog raznih poteškoća nije se uspio finalizirati do danas.
– Imali smo specifičnu situaciju nakon nesretnih devedesetih, Grad Mostar je bio podijeljen po mnogo osnova, pa tako i po pitanju komunalnih preduzeća (…). Razne uprave su ranije pokušavale riješiti taj problem, kako bi Grad Mostar imao jedno komunalno preduzeće koje bi se bavilo svim komunalnim djelatnostima; čistoćom, zelenilom, održavanjem cesta, fontana, semafora… Jako je širok dijapazon poslova čime se bave, a mi smo to danas konačno uspjeli privesti kraju – rekao je u utorak na konferenciji za medije u povodu integracije komunalnih preduzeća gradonačelnik Grada Mostara Mario Kordić.
Po njegovim riječima, proces oko integracije komunalnih preduzeća započeo je 2006. godine, ali su se nakon toga javile mnoge poteškoće “od stečaja JP ‘Parkovi’, nepostojanja mostarskog Gradskog vijeća pa do stečaja JP ‘Komos'”.
Mostarski gradonačelnik smatra kako je integracija i nastanak jedinstvenog komunalnog poduzeća prevažan trenutak koji će dovesti do poboljšanja situacije.
– Ovim se šalje poruka nastavka integracijskog procesa, posebno nakon što smo prošle godine ujedinili vrlo bitno strateško preduzeće koje se bavi vodoopskrbom i odvodnjom u Gradu Mostaru. Vodovod Grada Mostara je isto tako poduzeće koje je nakon silnih godina ujedinjeno i sada predstavlja jednu cjelinu. Tamo imamo bitne pomake, a to očekujemo i ovdje. Ono što predstavlja dodatnu vrijednost, jest da ćemo napokon imati poduzeće koje će puno racionalnije koristiti sredstva koja se kroz budžet Grada Mostara stavljaju na raspolaganje ovim preduzećima da odrade svoj posao. Siguran sam da ćemo zajedničkim snagama ‘srediti’ ovaj grad i ovo mjesto koje je otvoreno za svakoga i koje treba predstavljati najljepšu sredinu u BiH – mišljenja je Kordić.
Direktor Komunalnog preduzeća (KP) “Komunalno” Đani Rahimić poručio je kako je oko ujedinjenja bilo puno posla.
– Preduzeća su dugo radila odvojeni i trebalo je puno truda uložiti da se to svede na jednu firmu. Danas je potpisan ugovor, a trebat će još nekoliko dana dok se u sudu sve procedure ne završe, tako da će građani najkasnije za nekih desetak dana na terenu vidjeti to ujedinjenje – istaknuo je Rahimić.
Dodao je kako će doći i do povećanja plaća zaposlenim radnicima.
– Radnici se ne trebaju brinuti za svoje ugovore, za svoje plaće, mi smo se pobrinuli za sve. Uz pomoć Grada Mostara bit će povećane plaće jer su to teški i nezahvalni poslovi koji se obavljaju u teškim uvjetima. Ovom prilikom molim i građane da nam pomognu, jedino zajedno ovaj grad možemo učiniti ljepšim – naglasio je direktor “Komunalnog”.
Otkrio je i neke buduće planove, ali i projekte na kojima se već započelo.
– Odvajanje otpada je jedna od stvari koju ćemo sigurno ove godine uvesti i to će biti najvažnija stvar za nas. Mi kao komunalno poduzeće, koje prikuplja otpad, moramo učiniti prvi korak na rasterećenju deponije, da omogućimo veći prosjek recikliranja otpada, kako bi se što manje otpada deponiralo na deponiju. I na tom polju smo pokrenuli nekoliko aktivnosti – izjavio je Rahimić.
Posebno se osvrnuo na naknadu za odvoz smeća.
– Ove godine neće dolaziti do poskupljenja, ali ćemo raditi na povećanju postotka naplate. Naknada za odvoz smeća je po osobi 2,5 KM mjesečno plus PDV, što je simbolično. Problem je što samo 60 posto građana plaća i tu simboličnu naknadu, a naši radnici su onemogućeni u obavljanju svojih poslova. Vidjet ćemo šta je problem, potruditi ćemo se da olakšamo samu naplatu, kroz digitalne servise, a možda i u komunikaciji s poštom, ako je to prepreka da se ne plaća. Komunalne usluge se moraju plaćati, a te usluge se također i moraju kvalitetno pružati – poručio je Rahimić.
Izvršna direktorica JP “Komunalno” Jadranka Senkić ocijenila je također ovo spajanje važanim trenutkom, na kojega se dugo čekalo.
– Imamo jako pozitivne reakcije građana, što nam pokazuje da smo na dobrom putu. Ono što morate znati da smo mi u proteklom periodu utrošili jako puno energije na ovaj proces ujedinjena kako bi on prošao bezbolno za sve naše djelatnike, koji i jesu najbitniji u cijeloj ovoj priči. Naglašavam da smo mi u prošloj godini imali najveći fokus na službi za čistoću i zelenilo, a ove godine fokus ćemo više prebaciti na službu za odvoz, upravljanje otpadom te službu za održavanje saobraćajnica i rasvjete. Da bi se to dogodilo, potrebno je uložiti u opremu, posebno u vozni park. Ulaganjem u opremu i našom reorganizacijom dogodit će se pomak na ovom polju. Ubuduće ćemo više biti otvoreni našim građanima. Mislim da će ovo jedinstveno komunalno preduzeće biti puno efikasnije i bolje i da će naš grad biti čišći – zaključila je Senkić.
(Vijesti.ba / FENA)