Naučnici pokušali shvatiti u čemu je stvar s Taylor Swift

2 minuta čitanja

Što više Taylor i njezina muzika okružuju naš svakodnevni život, to nam se više sviđa. To je psihološki fenomen poznat kao “učinak puke izloženosti”.

Istraživanje koje su uključivale televizijske reklame otkrile su da gledaoci sve više preferiraju proizvode koje najčešće vide na ekranu, dakle one čije reklame najčešće viđaju. Ista stvar je, izgleda, i s muzikom, piše Index.hr.

U istraživanju objavljenoj u PLOS One učesnici su bili podvrgnuti slikovnim testovima kako bi se vidjelo koje vrste muzike aktiviraju moždani sistem nagrađivanja.

Istraživači su otkrili da je kod ljudi koji su slušali muziku koja im je poznata bila veća vjerojatnost da će im se centri za zadovoljstvo u mozgu upaliti od onih koji su slušali muziku za koju su samo tvrdili da im se sviđa.

“Čini se da je prepoznavanje ključan faktor u emocionalnom uključivanju slušaoca u muziku”, zaključak je studije.

Još jedan razlog popularnosti 34-godišnjakinje je, prema istraživačima, to što su njezine pjesme – zarazne. Istraživanje Američkog psihološkog društva iz 2017. otkrila je da zarazne pjesme uključuju “melodične prijelomne točke” između različitih dijelova pjesme.

Istraživači primjećuju da, u slučaju Taylor, ona često koristi melodije od jedne note u određenim dijelovima svojih pjesama koje se zatim polako nadograđuju. Lingvisti pak kažu da ključnu stvar igra način na koji se ona igra jezikom – kako u stihovima tako i u stvaranju narativa.

Naime, Swift za svoje fanove ostavlja sitne “hintove” koji im otkrivaju detalje o njoj i njenim projektima, što stvara posebnu vrstu veze.

Koji god razlog bio, jedno je sigurno – Swift je trenutno najveća zvijezda na svijetu i čini se da će to potrajati.

(Vijesti.ba)


x
Podijeli ovaj članak