Održan panel na Sajmu šljive u Gradačcu o strategiji razvoja turizma u Tuzlanskom kantonu
Na Međunarodnom sajmu poljoprivredne i prehrambene industrije – Sajmu šljive u Gradačcu, održane su panel diskusije o razvoju turizma u Tuzlanskom kantonu. Prisutni predavači, među kojima su bili prof. dr. Semir Ahmedbegović, prof. dr. Bahrija Umihanić, pro. dr. Almir Peštek i prof. dr. Željka Stjepić Srkalović, su naglasili da strategija razvoja turizma Tuzlanskog kantona treba biti platforma za sve buduće aktivnosti u turizmu.
Govorilo se o motivima koji mogu postati turistički resursi i kako kroz tematske oblike turizma kreirati više turističkih resursa koji bi bili aktivni kroz različite dijelove sezone. Prof. dr. Ahmedbegović istakao je da turistički motiv treba postati turistički resurs tek kada postoje drugi faktori poput saobraćaja, smještaja i ugostiteljstva koji pomažu turistima u određenoj situaciji.
Panel je zaključio da se u Bosni i Hercegovini ne razmišlja o masovnom turizmu, već o manjim oblicima konkretno i lokalno. Prof. dr. Ahmedbegović je dodao da kada se ponudi zdrav prostor, hrana i voda, može se ponuditi aranžman koji je zasnovan na zdravlju, jer je fokus na zdravlju ključan.
- Oglas -
Posebni oblici turizma poput gradačačkog sajma, koji već traje 50 godina zbog ozbiljne poljoprivredne proizvodnje, i agro-turizam su također istaknuti. Pored toga, kulturno i historijsko naslijeđe imaju zajedničko dejstvo i doprinose turizmu u Gradačcu.
Drugi panel diskusije bavio se značajem programa visokoškolskog obrazovanja za razvoj turizma u Bosni i Hercegovini. Prisutni su razgovarali o iskustvima, kreiranju i inovacijama studijskih programa turizma, kao i o njihovom značaju za srednjoškolske programe ugostiteljstva i turizma. Predstavnica USAID Turizam u Bosni i Hercegovini, Nina Kovač, prezentovala je projekte razvoja održivog turizma i postignute rezultate.
Panel diskusije na Sajmu šljive u Gradačcu su pružile korisne informacije i mogućnosti za dalji razvoj turizma u Tuzlanskom kantonu. Strategija razvoja turizma treba biti temelj za održivi rast turističke industrije, ali istovremeno mora uzeti u obzir lokalne resurse i posebnosti kako bi se postigao uspjeh na svim nivoima.