Sarajevo ima turistički potencijal, ali sadržaj mora biti obogaćen i planski razvijan

4 Min Read

Prema informacijama Gradske uprave Sarajevo, zasnovanim na podacima Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine, u periodu od 25. decembra 2024. do 4. januara 2025. godine promet u tri ključne djelatnosti – trgovina na malo, hoteli i sličan smještaj te restorani, iznosio je više od 160 miliona KM.

Turistička zajednica Kantona Sarajevo bilježi da je u novogodišnom periodu broj turista porastao za 30 posto, a noćenja za 23 posto u odnosu na prethodnu godinu.

U decembru 2024. prosječna dužina boravka turista bila je 2,2 dana, što je blagi rast u odnosu na godinu ranije. Strani gosti ostajali su duže – 2,4 dana, dok su domaći boravili 1,5 dana.

Federalni zavod za statistiku potvrđuje trend rasta – u decembru je zabilježeno 78.027 dolazaka i 146.254 noćenja, a u januaru 2025. broj dolazaka porastao je za gotovo deset posto. Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Hrvatske, Turske, Srbije, Slovenije i Njemačke.

Procjena Ministarstva unutrašnjih poslova KS pokazuje da je na Javnom dočeku Nove 2025 godine prisustvovalo oko 55.000 posjetilaca, što je za oko 25.000 više nego godinu ranije.

- OGLAS -

Ministar privrede Kantona Sarajevo Zlatko Mijatović u razgovoru za Fenu naglašava da su hotelski kapaciteti tokom praznika bili popunjeni do posljednjeg mjesta.

– To je indikator da slavlje ima pozitivan ekonomski impuls. Naše aktivnosti idu ka tome da produžimo novogodišnji period, da obogatimo ponudu i osiguramo da gosti ostanu što duže, budu zadovoljni i vraćaju se – rekao je.

Dodao je da strateški dokument koji bi sistemski obuhvatio novogodišnje događaje još ne postoji, ali da je u završnoj fazi strategija razvoja turizma koja će uključiti i praznični segment.

– Razmatramo koje događaje planirati, koje lokacije su adekvatne i kako strateški pristupiti ovakvim manifestacijama – istaknuo je Mijatović.

Govoreći o ovogodišnjoj novoj lokaciji dočeka, ministar je naveo da je odluka vjerovatno donesena zbog saobraćajne infrastrukture i blizine parkirališta.

– Grad Sarajevo je vjerovatno u saradnji s Općinom Centar odlučio na najbolji mogući način, vodeći računa o svim aspektima javnog dočeka – dodao je.

Profesorica s Ekonomskog fakulteta Sarajevo Maja Arslanagić Kalajdžić podsjeća da Sarajevo nije usamljeno u nastojanju da se pozicionira kao destinacija za novogodišnje praznike. Ona je 2022. godine učestvovala u izradi “Analize opravdanosti ulaganja budžetskih sredstava u organizaciju javnog dočeka Nove godine”, koji je izdao Ekonomski institut Sarajevo.

– Analizirali smo Budvu, Poreč, Zagreb i Beograd. Svi ti gradovi ciljaju isti tip turista. Sarajevo je u posljednje dvije godine zabilježilo značajan rast dolazaka i noćenja, posebno u periodu oporavka nakon pandemije – rekla je.

Prema njenoj procjeni, ulaganje od oko pola miliona KM u organizaciju dočeka bilo bi opravdano.

– Grad Sarajevo jeste brend, ali marketing koncept treba dodatno razvijati. Potrebno je preciznije profilirati ciljane grupe turista i provesti terensko istraživanje stavova i percepcija. Predložili smo metodologiju, ali ona nikada nije realizovana – istaknula je.

Profesorica dodaje da bi se na taj način dobili podaci za buduće planiranje i povećala konkurentnost Sarajeva.

– Zagreb je očigledan primjer, jer njihov advent traje cijeli decembar i privlači nove segmente turista, uključujući i goste iz Brazila. Sarajevo ima potencijal, ali sadržaj mora biti obogaćen i planski razvijan. Imali smo događaje sličnog tipa, poput zimskih sajmova, ali su ostali jednokratni. Potrebno je obogatiti ponudu i učiniti je trajnom – zaključila je Arslanagić Kalajdžić.

(Vijesti.ba / FENA)

Share This Article