Šta donosi SAFER učenje: Temelj za liderstvo budućih generacija

8 Min Read

Prvo predstavljanje strateškog dokumenta pod nazivom „U susret S A F E R učenju“ održano je danas.

Glavni cilj  predstavljanja ovog dokumenta je upoznati širu javnost da Kanton Sarajevo i Ministarstvo za odgoj i obrazovanje, u vrijednosnom smislu, nastoje kreirati okvir unutar kojeg će reformisati i uspostavljati obrazovni sistem baziran na održivosti, svjesnosti, pismenosti o budućnostima, etici i otpornosti.

Strateški dokument „U susret  S A F E R učenju“ obuhvata sve prethodno spomenute elemente i za cilj ima uspostavljanje obrazovnog sistema koji ne samo da njeguje već i zagovara razvoj prosperitetnih i odgovornih građana i zajednica.

„Ovaj dokument predstavlja važan korak ka oblikovanju budućnosti obrazovanja u Kantonu Sarajevo, a samim tim i društva, stvarajući temelje za inovativno i održivo učenje koje će oblikovati liderstvo i odgovornost među budućim generacijama. Radujemo se implementaciji novih ideja u naš obrazovni sistem kako bismo osigurali kvalitetno obrazovanje za sve naše učenike“, poručila je ministrica Naida Hota-Muminović u svom uvodnom obraćanju.

“Narod koji ne planira svoju budućnost, prisiljen je da je trpi”, poručila je ministrica Hota-Muminović.

Predstavljanje je upriličeno kroz panel u kojem su učestvovali prof. dr. Dženana Husremović, prorektorica za nastavu i studentska pitanja, prof. dr. Dušanka Bošković prorektorica za kvalitet, Erzumana Fukelj, direktorica osnovne škole „Vrhbosna“ i prof. dr. Mirza Sarajkić.

“U Kantonu Sarajevo mi smo pokazali skupštinsko opredjeljenje, po prvi put imamo ministricu za odgoj i obrazovanje. Dakle, u samom nazivu Ministarstva nije izostavljen odgoj kao važan proces u formiranju zdravih ličnosti. Mi smo se opredijelili i pokazujemo koliko nam je važan odgoj i obrazovanje. Kao zakonodavna vlast u prethodne tri godine smo izmijenili  oko 80 propisa i donijeli nove, to je političko opredjeljenje da li želimo da popravljamo stanje u društvu ili ostanemo u stanju koje smo zatekli. Kada je u pitanju odgoj i obrazovanje mi zaista imamo suštinsko opredjeljenje da ga unapređujemo i da izdavajamo novčana sredstva, a to naše opredjeljnje možete da vidite kroz budžetski broj stavki i ukupna izdvajanja, ja bih rekao investiranja u odgoj i obrazovanje. Mi ne koristimo floskule, već ulažemo stvarne napore. Pokušajte da gradite četiri osobine kod Vaših učenika, prva od njih je integritet, zatim druga osobina jako važna je da ih učite da bogate svoje znanje vještinama, zatim hrabrost i istrajnost, jer bez ove četiri osobine teško je graditi pozitivne promjene u društvu”, poručio je predsjednik Skupštine KS Elvedin Okerić.

“S A F E R okvir za obrazovne politike vraća dimenziju odgoja u obrazovni proces. Vrijednosti S A F E R učenja su održivost, svjesnost, pismenost o budućnosti, etika i otpornost. U vrijeme digitalne transformacije društva i dominacije društvenih mreža, posebno bih izdvojila značaj komponenti ‘Svjesnost’ i ‘Otpornost’ kojima se želi potaknuti kritičko razmišljanje i briga za mentalno zdravlje učenika. Obrazovanje treba osnažiti svakog pojedinca, i samo tako se stvaraju pretpostavke za stabilno i napredno društvo“, istaknula je prof. dr. Bošković.

“Tradicionalnim pristupom u obrazovanju nismo u mogućnosti odgovoriti na potrebe učenika u sadašnjem vremenu, koje se neprestano mijenja. S A F E R obrazovni program zahtijeva promjenu pristupa obrazovanju od strane obrazovnih vlasti i društvene zajednice i promjenu pristupa – metodologija u samom procesu obrazovanja. Ovim programom se transformiše uloga škole i uloga učenika prilagođavajući proces vremenu u kojem živimo i pripremajući za vrijeme koje dolazi“, istaknula je direktorica Fukelj.

“Živimo u vremenima radikalnih, mnogostrukih i sveobuhvatnim promjena. Stari svijet umire, a novi se tek pomalja i njegove konture nisu još uvijek potpuno jasne. U tom kontekstu, nužne su alternative za ustaljena i već viđenja rješenja i širokom društvenom spektru, a posebno u obrazovanju kao srijedi našeg življenja i identiteta.  Od presudne važnosti je naš odnos prema budućnostima koje nas očekuju. To podrazumijeva spoznajnu i obrazovnu promjenu paradigme i pravca djelovanja, te između ostalog, okretanje multidisciplinarnom polju studija budućnosti. Upravo u ključu proaktivnog i pluralnog promišljanja o budućnosti nastala je studija S A F E R koja predstavlja okvirni set politika za reformu i transformaciju obrazovanja u Kantonu Sarajevo uzimajući u obzir nove potrebe učenika i zajednice u 21. vijeku. Smatram da  S A F E R nije samo prolazni slogan, nego važna polazna tačka u (re)orijentaciji obrazovanja na našim prostorima, te svakako rezultat zajedničkih napora u prevazilaženju rješenja koja više nisu adekvatna za rješavanje višestrukih izazova s kojima se suočavamo kao društvo i kao nastavnici. Holistički pristup koji koristi ključne elemente S A F E R politika može osnažiti učenike i nastavnike da postanu pokretači pozitivnih promjena, sposobni da zamisle i izgrade održiviju, pravedniju, mudriju i otporniju budućnost u Kantonu Sarajevo i Bosni i Hercegovini “, istaknuo je prof. dr. Sarajkić.

Panelistica prof. dr. Dženana Husremović pohvalila je posao učitelja kao najhrabriji posao na svijetu i potcrtala da obrazovanje nije proces koji se završava, nego onaj koji nikada ne završi, on se razvija i mijenja, da bi predvidio i proaktivno djelovao na budućnost.

“Tako se ni reforma nikada ne završava, jer je ona proces koji uvijek traje”, zaključila je.

Govoreći na panelu o transformaciji obrazovanja, iznijela je zanimljiv podatak studije koja je pokazala da se više od 60 posto osnovaca i više od 70 posto srednjoškolaca suočilo sa dosadom na nastavi.

“Suprotno od dosade nije sreća, zadovoljstvo, nego uključenost. Uključenost je maksimalno stavljanje kapaciteta u pogon kako bi se postigao cilj. Održivo obrazovanje je priprema učenika da bude cjeloživotni učenik”, kazala je Husremović.

U regiji Balkana kod ljudi opada želja za bilo kakvim obrazovanjem nakon 30. godine, rekla je tokom panela Husremović.

“Kritičko razmišljanje pokazuje učenicima na koji način učiti, razviti kritičko razmišljanje, razlikovati činjenice od mišljenja. Otpornost djeteta na razne uticaje i mogućnost fokusiranja i konstruktivnosti neophodno je za budućnost”, kazala je.

Kao primjer uzela je djecu migranata, za koju su istraživanja pokazala da postižu bolje rezultate od domicilnih učenika u više zemalja. “To je tako jer znaju šta hoće, znaju da se usmjere, a rad donosi rezultate”, kazala je Husremović te navela svjesnost i otpornost, kao i upravljanje vremenom kao ključne osobine.

Na panelu se moglo čuti da škole više nisu primarni izvor znanja, danas su to društveni mediji, a oni slabe kritičko razmišljanje.

“Škola mora poprimiti drugu funkciju i raditi na analizi svega ono što mi danas živimo”, zaključili su na panelu.

Prvom predstavljanju su prisustvovali predsjedavajući Skupštine Kantona Sarajevo Elvedin Okerić, dopredsjedavajući Vibor Handžić, zastupnica u Skupštini Kantona Sarajevo Vildana Bešlija, zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo Elvis Vrelo, direktorica Instituta za preduniverzitetsko obrazovanje Senada Salihović, direktori škola, partneri Ministarstva, zaposlenici Ministarstva i Instituta.

Ministrica je ovom prilikom uručila zahvalnicu Azemu Mulaliću, predsjedniku Fondacije Mulalić, koja je pomogla da dokument obrazovnih politika ugleda svjetlo dana.

(Vijesti.ba)

x
Share This Article