Olimpijske planine Jahorina i Bjelašnica, uz Vlašić, Kupres, Ravnu planinu i druge manje centre, već bilježe rast interesovanja domaćih i stranih turista.
Pitanje je, međutim, da li će turistička infrastruktura, cijene i organizacija ispratiti rast potražnje ili će se ponoviti stari problemi koji prate bosanskohercegovačka skijališta. I pred početak nove sezone, evidentno je kako sva naša skijališta, s izuzetkom Jahorine i Ravne planine, infrastrukturno, posebno kada je u pitanju vertikalni transport, još uvijek vidno zaostaju za onima u Sloveniji, Austriji, Italiji…
Trendovi i prognoze
Najveći broj rezervacija u predsezoni, prema riječima turističkih radnika, tradicionalno i ove godine dolazi iz zemalja regije – Srbije, Hrvatske, Crne Gore i Slovenije. Naglašavaju i da je, prije svih za sarajevske olimpijske planine Jahorinu i Bjelašnicu, sve primjetniji rast interesovanja turista iz Turske, ali i zemalja centralne i jugoistočne Evrope – Mađarske, Češke Republike, Bugarske i Rumunije.
Za većinu domaćih ljubitelja unatoč visokoj inflaciji, skijanje ostaje prestižan vid odmora. Ipak, očekuje se da će i značajan dio građana Bosne i Hercegovine birati kraće aranžmane, pogotovo u danima vikenda i jednodnevne izlete u ski-centre.
Uoči nove zimske turističke sezone ohrabruju i hidrometeorološke prognoze. Meteorolozi predviđaju hladniju zimu sa većim snježnim padavinama u decembru ove i januaru 2026. godine te postoji nada da se neće ponoviti prošla sezona kada su zbog blage zime otkazivani aranžmani i bilježeni finansijski gubici.
Investicije, cijene i promocija
Kada su u pitanju investicije, u Jahorinu se posljednjih godina konstanto ulaže, od novih žičara, proširenja sistema vještačkog osnježavanja, ali i smještajnih kapaciteta.
Sa druge strane, na Bjelašnici je i pred ovu sezonu fokus samo stavljane na uređenje određenih staza i unapređenje sigurnosti skijaša. Nova Uprava kompanije ZOI 84, koja upravlja skijalištem, najavila je i bolje vještačko osnježavanja. Međutim, i pored navedenih radova Bjelašnica i dalje zaostaje za Jahorinom po ukupnoj ponudi, ali i marketinškoj strategiji.
Na Kupresu i Vlašiću i u nadolazećoj sezoni naglasak će biti na porodičnom turizmu, nižim cijenama skijaških karata i pristupačnosti, pa ih to čini atraktivnim za domaće goste.
Iako perjanica zimskog turizma u Bosni i Hercegovini, Jahorina je i ove godine svrstana među skuplja regionalna skijališta, što je izazivalo kritike domaćih skijaša. Primjera radi, Slovenija i Austrija nude bolje organizovane pakete aranžmana sličnih ili nešto skupljih cijena, dok Srbija i Crna Gora privlače turiste snažnim državnim promocijama, koje u Bosni i Hercegovini nisu na najvišem nivou.
Desetine miliona maraka prihoda
Jedna od negativnih strana su i prilazni putevi, nedostatak parking prostora i loše rješenje javnog prevoza ka bh. planinama, navode turisti u recenzijama.
U sezoni pred nama potrebno je i više kontrola na stazama, te ulaganje u spasilačke službe koje često rade s minimalnim kapacitetima.
Turizam u zimskom periodu, i pored svih nedostataka, generiše desetine miliona maraka prihoda za lokalne zajednice, hotele i ugostitelje.
Ukoliko vremenske prilike zaista budu povoljne, očekuje se da bi sezona mogla premašiti rekorde.
Gledati u nebo i nadati se…
Bakir Tiro
(Vijesti.ba)