Vrijednost brenda Apple je u 2024. porasla na rekordnih bilion dolara, što je prvi put u historiji da je bilo koji brend premašio ovu cifru, a na drugom i trećem mjestu liste najvrijednijih brendova su Google sa 753,5 milijardi dolara i Microsoft sa 712,9 milijardi dolara.
U izvještaju londonske kompanije za istraživanja “Kantar” koja je objavila listu 100 najvrijednijih svjetskih brendova u 2024. se navodi da su četvrto i peto mjesto zauzeli Amazon 576,6 milijardi dolara i McDonald's 221,9 milijardi dolara.
Prvih pet brendova svijeta zauzimaju ista mjesta na listi kao 2023. godine.
U prvih deset najvrijednijih brendova također spadaju proizvođač čipova Nvidia 201,9 milijardi dolara, sistem plaćanja Visa 188,9 milijardi dolara, Facebook 166,8 milijardi dolara, softverska kompanija Oracle 145,5 milijardi dolara i kineski holding Tencent 135,2 milijarde dolara.
Ukupna vrijednost 100 najvrijednijih brendova uključenih u rangiranje porasla je za 20 posto međugodišnje na 8,3 biliona dolara, ali ispod rekordnog nivoa iz 2022. kada je njihova ukupna vrijednost iznosila 8,7 biliona dolara.
Vrijednost brenda Nvidia je tokom godina porasla za čak 178 posto međugodišnje, navodi se u izvještaju na web stranici Kantara.
Ocjena se zasniva na procjeni materijalne imovine preduzeća (nekretnine, preduzeća, obrtna sredstva, raspoložive novčane rezerve), njihove nematerijalne imovine (patenti, certifikati o autorskim pravima, žigovi), finansijskim rezultatima preduzeća za posljednju finansijsku godinu, kao i na osnovu istraživanja u kome je učestovalo oko 4,3 miliona potrošača iz 54 zemlje.
(Vijesti.ba)