‘Začarani krug otimanja’: Sukob Kine i Zapada oko električnih auta sve ozbiljniji

2 minuta čitanja

Govoreći na forumu Ljetni Davos u gradu Dalianu, Li je branio svoju zemlju od optužbi da je kineski višak kapaciteta u ključnim zelenim industrijama doveo do dampinga proizvoda poput električnih vozila i solarnih panela na globalnim tržištima.

“Ako zemlje Zapada uzmu u obzir samo maksimiziranje vlastitih interesa i ako zanemare interese drugih, to će samo povećati ekonomske troškove poslovanja cijelog društva i svijeta”, rekao je.

“To će nas uvući u začarani krug otimanja za kolač koji postaje sve manji i manji”, dodao je Li. “Ovo je nešto što ne želimo vidjeti”, rekao je.

Izjave drugog najmoćnijeg kineskog čelnika nakon Xi Jinpinga dolaze dan nakon što je i Kanada objavila da razmatra uvođenje carina na električna vozila proizvedena u Kini. Kanadska vlada saopćila je da se njeni radnici suočavaju s “nepoštenom konkurencijom pekinške državne politike prekapacitiranosti.”

Prošli je mjesec Bidenova administracija učetverostručila carine na uvoz električnih vozila iz Kine, s 25% na 100%, s ciljem zaštite američkih radnih mjesta i proizvodnje. Prodaja kineskih električnih vozila u Sjedinjenim Državama je mala.

Međutim, izazovi s kojima se suočavaju kineski proizvođači električnih vozila porasli su kada je mnogo veće tržište slijedilo primjer SAD-a sedmicama kasnije. Evropska unija, najveći inostrani kupac kineskih električnih vozila, najavila je dodatne privremene carine ranije ovog mjeseca zbog, kako je rekla, nepravedne podrške Pekinga kompanijama koje potkopavaju cijene evropskih proizvođača automobila.
Dvije su se strane složile započeti razgovore o mogućem kompromisu prije nego carine stupe na snagu, navodi Reuters. Najbolji ishod bio bi da EU u potpunosti odustane od svoje odluke prije 4. jula, kada carine počinju stupati na snagu, izvijestio je kineski državni medij Global Times.

(Vijesti.ba)

x
Podijeli ovaj članak