Evropska komisija upozorava Temu: Lažni popusti, opasni proizvodi, obmanjujuća praksa

3 minuta čitanja

Evropska komisija upozorila je kineskog maloprodajnog giganta Temu da ispravi obmanjujuće komercijalne prakse ili će se suočiti s mogućim novčanim kaznama u izvještaju nakon istrage koju je provela Mreža za zaštitu potrošača, koju predvode Belgija, Njemačka i Irska.

Izvještaj otkriva da Temu koristi agresivnu prodaju nudeći lažne popuste i pretjerane recenzije.

Kompanija širi obmanjujuće informacije, uključujući pretjerivanje u vezi s dostupnošću proizvoda i stvaranje osjećaja hitnosti s rokovima, navodi se u izvještaju.

Vlasti su naglasile da Temu ne informira korisnike pravilno o njihovom pravu na povrat proizvoda i ne pruža jasne kontakt podatke za pritužbe.

Dodatno, potrošačka tijela kritizirala su korištenje igre “okreni kolo sreće” od strane Temua, jer ne pruža jasne informacije o uslovima ili nagradama.

Temuu je dato mjesec dana da odgovori Komisiji i obrazloži kako planira ispraviti ove prakse.

Ako odgovor bude nezadovoljavajući, kompanija bi se mogla suočiti s značajnim novčanim kaznama.

“Vrlo je pozitivno vidjeti da dva seta tijela za sprovođenje zakona rade zajedno na rješavanju propusta Temua. Ako Temu odmah ne postupi, vlasti će morati pokazati zube i početi nametati velike kazne”, izjavio je Agustín Reyna, generalni direktor evropske organizacije za zaštitu potrošača BEUC, javlja Euronews.

Ova odluka dodatno pritišće Temu da se uskladi sa zakonom.

“Nedopustivo je da Temu šalje ogroman broj proizvoda u EU, koji očigledno uključuju nesigurne igračke ili električne uređaje, uz potpuno zanemarivanje zakona o zaštiti potrošača i nedavnog Zakona o digitalnim uslugama”, dodao je Reyna.

Ova istraga se vodi paralelno s formalnim postupcima prema DSA, koji su najavljeni prošle sedmice, a odnose se na slične navodne štetne prakse Temua i neovisnost njegove platforme.

Problematične prakse:

Lažni popusti: Stvaranje lažnog utiska da se proizvodi nude uz popust tamo gdje ga nema.

Prodaja pod pritiskom: Stavljanje potrošača pod pritisak da završe kupovinu koristeći taktike kao što su lažne tvrdnje o ograničenim zalihama ili lažnim rokovima za kupovinu.

Prisilna gamifikacija: Prisiljavanje potrošača da igraju igru ​​'zavrti kolo sreće’ kako bi pristupili online tržištu, dok skrivaju bitne informacije o uvjetima korištenja povezane s nagradama igre.

Informacije koje nedostaju i obmanjuju: Prikazivanje nepotpunih i netačnih informacija o zakonskim pravima potrošača da vrate robu i dobiju povrat novca.

Temu također ne obavještava potrošače unaprijed da njihova narudžba treba da dostigne određenu minimalnu vrijednost prije nego što mogu završiti kupovinu.

Lažne recenzije: Davanje neadekvatnih informacija o tome kako Temu osigurava autentičnost recenzija objavljenih na svojoj web stranici. Nacionalne vlasti su pronašle recenzije za koje sumnjaju da nisu autentične.

Skriveni detalji za kontakt: Potrošači ne mogu lako kontaktirati Temu za pitanja ili žalbe, navodi se u saopćenju.

(Vijesti.ba) 

 

x
Podijeli ovaj članak