Kantonalni zavod za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo danas je organizirao izložbu fotografija “Uvjereni da će razaranju spomenika što prije doći kraj”, autora Milomira Kovačevića Strašnog, Fahrudina Loge, Zvonka Bebeka i Šukrije Džiđovića nastalih za potrebe Službe zaštite Zavoda na poslovima evidentiranja ratnih šteta na dobrima baštine tokom prvih mjeseci opsade grada.
Autorice izložbe, postavljene u dvorištu Zavoda, su Amra Čusto i Damir Hodžić.
Direktor Kantonalnog zavoda za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo Boris Trapara na otvaranju je kazao da “izložba ima simboličan naziv s obzirom da su fotografije nastale u proljeće i ljeto 1992. godine, a da se razaranje i uništavanje spomenika nastavilo i u mjesecima koji su uslijedili, te da u jednom obliku ono i danas traje”.
– Fotografije koje su mogu vidjeti na izložbi nastale su kao prva reakcija njihovih autora fotografa i naše Službe zaštite koje se u najvećoj mjeri nalaze na prostoru sarajevskih općina Stari Grad i Centar. Prizori i motivi sa ovih fotografija su i dalje jako živi u pojedinačnim i kolektivnim sjećanjima većine građanki i građana Sarajeva i zato ova izložba ima izuzetnio emotivnu vrijednost, ali ona je aktuelna i danas. Ono što je izuzetno važno je da je ‘sarajevski duh’ uspio preživjeti ovakav oblik razaranja i kroz obnovu spomenika u kojoj su aktivnu ulogu uzeli i uposlenici našeg Zavoda ali i naše kolege iz drugih institucija i drugi međunarodni partneri – kazao je Trapara, te dodao da izložba ima i edikativnu ulogu kada su u pitanju mlađe generacije.
Autorica izložbe Amra Čusto kazala je da su autori namjenski radili fotografije za Službu zaštite zavoda kako bi već s početka prvih mjeseci opsade bio započet posao evidentiranja ratnih šteta na objektima dobara baštine.
– Većina ovih fotogarafija je pred širu javnost prezentirana ovom izložbom. Na osnovu ovih fotografija rađeni su prvi kratki izvještaji i nalazi Službe zaštite o ratim štetama na spomenicima. Zbog toga su ove fotografije pravi historijski izvor, jer se na njima vide oštećenja nastala ratnim dejstvima, ali u isto vrijeme na ovim fotografijama možemo primijetiti scene Sarajeva 1992. godine i atmosferu koja je vladala u tom periodu. Prvi izvještaji o stanju naslijeđa u gradu pod opsadom nastajali su na osnovu ovih fotografija, tako da su i ti izvještaji naših kolega 1992. zapravo pravi dokumenti jednog vremena – kazala je Čusto.
(Vijesti.ba / FENA)